Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 20, 2012

Mereka Sudah Jauh di Hadapan

assalammualaikum . hello everyone . tahun ni dah tahun 2012 kan . tapi aku masih belum sedar lagi . jasa makbapak pun belum terbalas lagi . makin hari bukan makin menyenangkan mereka , malah makin menyedihkan . entah kenapa hari ini aku terlalu emosi . memikirkan masa depan yang tak pasti . atau mengharapkan sebuah mimpi menjadi realiti . kenapa aku perlu bermimpi sebegitu sedangkan usaha aku belum pasti bila akan bermula . aneh . malam ini terasa inginkan satu perubahan . yes , changes . kawan . aku rasa malu dengan kawan aku . malu yang hanya sekadar malu , iya . tetapi tiada tindakan sama sekali untuk mengubah rasa malu itu . biarlah aku terus begini , insya-Allah suatu hari nanti aku akan berubah . doakan aku .

malu ? dengan siapa kau malu ? dengan bayang-II sendiri ? tidakk . bukan itu . aku malu dengan insan yang diberi gelaran kawan , sahabat , rakan , atau lebih famous dengan gelaran FRIENDS . terlalu hebat hidayah Allah . Dia menciptakan kawan kepada kita untuk kita pilih . pandai memilih , diredhai oleh-Nya . jika salah memilih , subhanallah buruk padahnya . tetapi diri sendiri juga yang lebih mempengaruhi jalan yang dipilih , bukan orang lain . detik ini  aku sedar dengan ciptaan Allah . ciptaan yang sangat bernilai bagiku . Dia ciptakan aku 2 orang sahabat untuk dijadikan contoh .


Nurul Aida Zawanie Binti Azizi


Nurul Suhaida Binti Fadzil

kadang-II aku terlalu leka untuk mengejar keseronokan dunia sehingga terlupa yang mereka masih sahabat aku yang paling berharga . kenapa dulu waktu masing-II masih kecil , semuanya dikongsi bersama . memang tidak ada rahsia yang diselitkan antara kami . semuanya dilalui bersama . bagi aku , mereka umpama kakak . yaaa , kakak yang baik . cuma aku tidak sedar dengan nasihat matang mereka . mereka sudah jauh di hadapan . sedangkan aku masih lagi terkapai-kapai mencari titik permulaan perjuangan . sekarang , walaupun aku masih bersekolah dengan sekolah yang sama bersama suhaida , tapi semuanya dah berubah . aku dengan kawan-II ku , begitu juga dia . apatah lagi aida yang dah jauh dari kami . pertemuan aku dengan aida beberapa bulan lalu sedikit sebanyak dah ubatkan rindu aku . sifat peramah yang ada dalam dirinya masih belum terubah . mulutnya masih petah berkata-kata walaupun hakikatnya kami dah tak serapat dulu . berita gembira saat ni , sesungguhnya aku dah jauh lebih tinggi berbanding mereka berdua yang dulunya berlagak tinggi . hihi . kawan , aku mengharapkan kita yang dulu . yang selalu ada antara satu sama lain . aku mohon maaf andai ada terkasar bahasa atau telah menyinggung perasaan korang . aku sayang korang , cuma sukar untuk aku ungkapkan .



aku bersyukur kerana Allah telah mencipta dua insan hebat ini untuk aku jadikan teladan . being friend with both of you has added a bright spot to my life . best friends forever , love ya .

No comments:

Post a Comment